Associació d'Empresaris de Clubs Catalans de Fitness

ADECAF, Associació d'Empresaris de Clubs Catalans de Fitness

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

L’ASSESSORAMENT; ELEMENT CLAU PER GARANTIR LA SUPERVIVÈNCIA I LA GENERACIÓ DE VALOR
L’ASSESSORAMENT; ELEMENT CLAU PER GARANTIR LA SUPERVIVÈNCIA I LA GENERACIÓ DE VALOR Reviewed by ADECAF, Associació d'Empresaris de Clubs Catalans de Fitness on Mar 12 Rating: 3.5 L’ASSESSORAMENT; ELEMENT CLAU PER GARANTIR LA SUPERVIVÈNCIA I LA GENERACIÓ DE VALOR Qualsevol organització, ja sigui privada, associativa o pública, neix, es crea, es constitueix amb la finalitat de sobreviure (atendre els seus compromisos i obligacions) i de créixer el suficient (generar fons) per tal de ser rendible i de proveir de valor als seus accionistes (en cas que els tingui), al seu mercat i a la resta d’agents que intervenen en la cadena de valor (treballadors, clients, proveïdors,...)

Tot i que moltes empreses i organitzacions es troben en escenaris de creixement i de generació de valor, d’altres, en canvi, veuen perillar la seva supervivència immersos en situacions, mercats i estructures on la generació dels ingressos és complicada, la gestió de les despeses encara més i la generació de fluxos suficients per atendre les necessitats de la tresoreria, o el que és el mateix, les obligacions de pagament, a vegades, insuficient.

Davant del segon escenari, els directius de les organitzacions amb dificultats és convenient que facin una anàlisi molt freda de la seva situació i donin resposta a les següents preguntes:

1. L’organització té possibilitats de sobreviure, de créixer, de ser rendible; en definitiva, de generar valor?
2. L’organització té la capacitat tècnica, humana i financera necessària per fer front als reptes, als canvis estructurals que han d’implementar-se per garantir un escenari de viabilitat?

Si la resposta a les dues respostes anteriors és negativa caldrà valorar molt seriosament la possibilitat d’amortitzar, de liquidar l’organització.

Si la primera pregunta es respon afirmativament i són els recursos necessaris pel canvi el problema, una possible estratègia de sortida de la situació adversa fora la venda, el traspàs, la fusió, l’absorció,... de l’organització a mans de tercers.

Si la resposta a les dues preguntes anteriors és afirmativa, vol dir que hi ha camí per recórrer, que hi ha partit, i que disposem o podem trobar, els recursos i les persones necessàries per al procés de transformació de l’organització.

Aquest tercer escenari implica el plantejament de les següents preguntes, la resposta concreta de les quals esdevindrà la clau de l’èxit i per tant, de la supervivència, del creixement i de la rendibilitat de l’organització:

1. L’organització requereix de més ingressos, ha de reduir despesa o totes dues funcions.
2. Quines inversions en actiu no corrent (actiu a llarg termini, tangible i intangible) han d’afrontar-se? I, com es finançaran?
3. Quina gestió del circulant (actiu corrent: termini de cobrament, necessitats d’estoc, política de caixa, ...) ha de fer-se i com ha de finançar-se?
4. Quina gestió del passiu corrent: termini de pagament a proveïdors, ajornaments a creditors,... en definitiva amb quins fons de maniobra ha de treballar-se?

La gestió dels temes urgents, la realització de tasques no directives pels directius o propietaris d’explotacions esportives (tasques de monitoratge, de coordinació, de manteniment,...), la manca de coneixements, el desconeixement dels detalls concrets de la situació real de l’organització, la falta de personal qualificat o un assessorament deficient o fet per persones no expertes, pot provocar una gestió inadequada d’aquesta fase.

Totes les organitzacions passen per crisis: crisis internes, crisis provocades per l’entorn econòmic i social, provocades per la competència, per l’obsolescència dels serveis que s’ofereixen, de les instal•lacions,... El que realment diferencia unes organitzacions d’altres és la capacitat de resposta ràpida i contundent, la capacitat per al disseny d’un pla de xoc que contribueixi, si hi ha recorregut comercial i els recursos suficients per afrontar-lo, al creixement, a la rendibilitat i a la generació de valor.

L’assessorament extern esdevé un recurs estratègic interessant per analitzar i gestionar situacions de diversa naturalesa a l’empresa esportiva, no obstant però, a diferència del que passa en altres sectors econòmics més madurs és un recurs poc explorat i poc utilitzat encara, per organitzacions, sobretot les més petites o les entitats sense afany de lucre.

En un exercici d’autocrítica, aquest poc ús, segurament, podria explicar-se per errors comesos per la pròpia professió o per la percepció que altres professionals, més lligats a entorns polítics, han generat sobre l’assessorament o la consultoria.

Crec, sincerament i humil, que, la normalitat que suposa la contractació de serveis d’assessorament o consultoria en altres sectors o en altres parts del món, ha de fer-se extensible al nostre àmbit professional i junts, empresaris, directius i consultors, fer el possible per garantir la supervivència i la generació de valor a les organitzacions que representem.

Marcos Reinado
L’ASSESSORAMENT; ELEMENT CLAU PER GARANTIR LA SUPERVIVÈNCIA I LA GENERACIÓ DE VALOR
12 de març, 2014 | 0 Opinions

Qualsevol organització, ja sigui privada, associativa o pública, neix, es crea, es constitueix amb la finalitat de sobreviure (atendre els seus compromisos i obligacions) i de créixer el suficient (generar fons) per tal de ser rendible i de proveir de valor als seus accionistes (en cas que els tingui), al seu mercat i a la resta d’agents que intervenen en la cadena de valor (treballadors, clients, proveïdors,...)

Tot i que moltes empreses i organitzacions es troben en escenaris de creixement i de generació de valor, d’altres, en canvi, veuen perillar la seva supervivència immersos en situacions, mercats i estructures on la generació dels ingressos és complicada, la gestió de les despeses encara més i la generació de fluxos suficients per atendre les necessitats de la tresoreria, o el que és el mateix, les obligacions de pagament, a vegades, insuficient.

Davant del segon escenari, els directius de les organitzacions amb dificultats és convenient que facin una anàlisi molt freda de la seva situació i donin resposta a les següents preguntes:

1. L’organització té possibilitats de sobreviure, de créixer, de ser rendible; en definitiva, de generar valor?
2. L’organització té la capacitat tècnica, humana i financera necessària per fer front als reptes, als canvis estructurals que han d’implementar-se per garantir un escenari de viabilitat?

Si la resposta a les dues respostes anteriors és negativa caldrà valorar molt seriosament la possibilitat d’amortitzar, de liquidar l’organització.

Si la primera pregunta es respon afirmativament i són els recursos necessaris pel canvi el problema, una possible estratègia de sortida de la situació adversa fora la venda, el traspàs, la fusió, l’absorció,... de l’organització a mans de tercers.

Si la resposta a les dues preguntes anteriors és afirmativa, vol dir que hi ha camí per recórrer, que hi ha partit, i que disposem o podem trobar, els recursos i les persones necessàries per al procés de transformació de l’organització.

Aquest tercer escenari implica el plantejament de les següents preguntes, la resposta concreta de les quals esdevindrà la clau de l’èxit i per tant, de la supervivència, del creixement i de la rendibilitat de l’organització:

1. L’organització requereix de més ingressos, ha de reduir despesa o totes dues funcions.
2. Quines inversions en actiu no corrent (actiu a llarg termini, tangible i intangible) han d’afrontar-se? I, com es finançaran?
3. Quina gestió del circulant (actiu corrent: termini de cobrament, necessitats d’estoc, política de caixa, ...) ha de fer-se i com ha de finançar-se?
4. Quina gestió del passiu corrent: termini de pagament a proveïdors, ajornaments a creditors,... en definitiva amb quins fons de maniobra ha de treballar-se?

La gestió dels temes urgents, la realització de tasques no directives pels directius o propietaris d’explotacions esportives (tasques de monitoratge, de coordinació, de manteniment,...), la manca de coneixements, el desconeixement dels detalls concrets de la situació real de l’organització, la falta de personal qualificat o un assessorament deficient o fet per persones no expertes, pot provocar una gestió inadequada d’aquesta fase.

Totes les organitzacions passen per crisis: crisis internes, crisis provocades per l’entorn econòmic i social, provocades per la competència, per l’obsolescència dels serveis que s’ofereixen, de les instal•lacions,... El que realment diferencia unes organitzacions d’altres és la capacitat de resposta ràpida i contundent, la capacitat per al disseny d’un pla de xoc que contribueixi, si hi ha recorregut comercial i els recursos suficients per afrontar-lo, al creixement, a la rendibilitat i a la generació de valor.

L’assessorament extern esdevé un recurs estratègic interessant per analitzar i gestionar situacions de diversa naturalesa a l’empresa esportiva, no obstant però, a diferència del que passa en altres sectors econòmics més madurs és un recurs poc explorat i poc utilitzat encara, per organitzacions, sobretot les més petites o les entitats sense afany de lucre.

En un exercici d’autocrítica, aquest poc ús, segurament, podria explicar-se per errors comesos per la pròpia professió o per la percepció que altres professionals, més lligats a entorns polítics, han generat sobre l’assessorament o la consultoria.

Crec, sincerament i humil, que, la normalitat que suposa la contractació de serveis d’assessorament o consultoria en altres sectors o en altres parts del món, ha de fer-se extensible al nostre àmbit professional i junts, empresaris, directius i consultors, fer el possible per garantir la supervivència i la generació de valor a les organitzacions que representem.

Marcos Reinado

Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.
Seccions:
Inici  |  Associació  |  Notícies  |  Galeria Fotos  |  Contactar
© 2017 ADECAF, Associació d'Empresaris de Clubs Catalans de Fitness.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat